Wednesday, March 04, 2009

保人者难自保 —— AIA 意外医疗保险

刚刚想搵 AIA 买份保险。今天又爆新闻 AIG 搵 AIA 过桥,让 AIA 给美国政府。AIA 身为 AIG 母公司的赚钱奶牛,原本以为无死,点知现在搞到甘样呢。我份保险单仲应唔应该搵 AIA 买呢?

To further ease A.I.G.'s debt burden, instead of paying back $38 billion in cash with interest that it has used from a federal credit line, government will convert that into equity in two of the insurer’s subsidiaries in Asia — American International Assurance and the American Life Insurance Company.

Both units are performing well. This would give the government direct ownership in those subsidiaries and provide saleable assets to American taxpayers even if the A.I.G. holding company were to default on its loans.

The government stake in American International Assurance will probably be controversial. The unit had been put up for sale recently, without success. That suggests that the government is giving A.I.G. better terms than private investors were willing to give, exposing the government to further accusations that it is providing a handout to A.I.G.



3 comments:

收買佬 said...

聽個保險佬講﹐大陸AIA 個plan 無香港的0甘平﹐若然屬實﹐那你都係落0黎買好過勒。

收買佬 said...

又﹐呢度答番你下面的﹕

>我記得看過研究話,人上班單程路途超過
>45分鐘,就會承受不了。

梗係啦﹐駕車的話一定累死﹐搭地鐵的話就要逼死了。我多倫多有個阿叔﹐家住markham但在機場一帶上班﹐無論睛天雪天都要駕個多小時返工﹐真係命都短兩年。

>馬后炮哩講,如果剛剛來到廣州,即是四
>年前,當時樓市到底,我就買屋,現在也
>double 了,槓杆式回報確實是無敵的。

其實大陸房地產市道怎樣﹐最好你有空寫多一點。這一part 我真的無頭緒。

但大陸的物業管理水平應該還很不濟。我有個大陸客戶去了一趟天水圍﹐便二話不說買了一間數百呎的屋。付大訂那天問他喜歡天水圍甚麼﹐他竟說喜歡會所設施和物業管理得好﹐十多年樓還像新樓一樣......

EonLabs said...

我响香港买 terms life 寿险。每月几百蚊,我死就赔几百万,大概内地水平,可以够我老婆如果唔嫁人都可以养大两个女。如果运气好,改嫁,可以够我两个女去比较好的大学读书。香港 terms life 寿险,够实惠;而大陆就超贵,同样赔甘多,要 4-5倍月费,仲唔系间间都有,非常郁闷!

医疗保就仲做紧调研,但系 so far (『调研』是一个非常大陆既词语!呵呵。我返大陆学的第一个内地词语,意思系调查研究。)

我响加拿大读完书,就立誓除非以后发达有司机,肯定唔再买车,因为实在太讨厌四年早晨 rush hour 返学的日子了。所以,现在都是几逮住近工作地点,奉旨唔搭车返工。

广州来讲,我识老广州话,广州是波段市,买楼投资只能够尽可能趁低吸纳。但系查实,广州人唔兴炒楼。只系买来住,都是实实在在为主。

都唔知点解,物业管理水平,普遍是低下的。系广州,即使系高级住宅,外墙维修保养都是要撞彩先有好的,普遍几年就 lud 皮 lud 骨好丑样。

我去深圳看过一些新开发的新区,则非常漂亮,我比较欣赏,如果我住深圳,会买得落手。